סולמות טלסקופיים – 8 טיפים לשימוש בטוח

סולמות הם כלי עבודה נפוץ המשמש לא רק בעלי מקצוע אלא גם משתמשים ביתיים.
בעוד שסולמות יכולים להיות מאוד מועילים לכל מיני פרויקטים של שיפוץ ועיצוב הבית, הם יכולים גם להיות מסוכנים למדי אם לא משתמשים בהם כראוי. כדי לסייע במניעת תאונות ופציעות הקשורות לסולמות, ריכזנו לכם 8 טיפים לשימוש בטוח בסולמות.

אל תשתמשו בכל סולם ובחרו את הסולם המתאים ביותר

השלב הראשון בשימוש בטוח בסולם הוא בחירת הסולם המתאים לעבודה. וודאו שהסולם גבוה מספיק כדי להגיע לגובה שאתם צריכים לעבוד בו. כמו כן, בדקו את קיבולת המשקל של הסולם כדי לוודא שהוא יכול לתמוך לחלוטין במשקל שלכם.

לפני טיפוס על הסולם, בדקו אותו היטב

לפני השימוש בסולם, חשוב לבדוק אותו לאיתור כל נזק או ליקוי. בדקו אם יש שלבים רופפים או חסרים בסולם, סדקים במסילות הצד, או כל סימן אחר של בלאי. אל תשתמשו בסולם אם הוא פגום.

הציבו את הסולם על משטח ישר

וודא שהסולם נמצא על משטח יציב וישר. לעולם אל תשתמשו בסולם על משטח לא אחיד או לא יציב, שכן הדבר עלול לגרום לו להתהפך. כמו כן, וודאו שהסולם מורחב לחלוטין וננעל במקומו לפני שאתם מתחילים לטפס עליו.

השתמשו בכלל שלוש נקודות המגע

בעת טיפוס במעלה או במורד סולם טלסקופי, הקפידו להשתמש תמיד בכלל שלוש נקודות המגע. כלומר שתי ידיים ורגל אחת או שתי רגליים ויד אחת על הסולם בכל עת. כך יש יציבות וניתן למנוע את התהפכות הסולם.

אל תעמדו לעולם על השלב העליון ביותר של הסולם

אחת הסיבות השכיחות ביותר לתאונות סולם היא התקרבות יתר. לעולם אל תעמדו על השלב העליון ביותר של הסולם. במקום זאת, מקמו מחדש את הסולם.

כאשר מטפסים, הפנים מופנות אל הסולם

בעת טיפוס מעלה או מטה בסולם, פנו תמיד אל הסולם. כך תוכלו לא רק לשמור על שיווי משקל אלא גם תוכלו למנוע התהפכות של הסולם.

היעזרו באדם נוסף

אם אתם משתמשים בסולם, זה תמיד רעיון טוב שיהיה אתכם מישהו נוסף. הוא יכול להחזיק את הסולם יציב, להעביר לכם כלים או חומרים ולספק סיוע במקרה חירום.

אל תשתמשו בסולם במזג אוויר גרוע

לבסוף, חשוב להימנע משימוש בסולם בתנאי מזג אוויר לא טובים. גשם או שלג עלולים להפוך כל סולם לחלקלק מאוד ורוחות עזות עלולות לגרום לסולם להתהפך. אם אתם חייבים בכל זאת לעשות שימוש בסולם כאשר מזג האוויר לא טוב, וודאו שאתם משתמשים בנעליים מונעות החלקה וכמו כן שיש אתכם אדם נוסף.

שורה תחתונה

לסיכום, נמליץ לכם ליישם את כל הטיפים שהוזכרו לעיל וכך להבטיח שימוש בטוח בסולם. זכרו ששימוש בטוח הוא זה שיכול למנוע תאונות ופציעות. על כן, אל תזלזלו בטיפים שהוזכרו לעיל ויישמו אותם כל פעם מחדש כאשר אתם משתמשים בסולם.